Sunday, June 27, 2010

MEMORI, REALITI DAN HARAPAN

Seperti tajuk di atas , MEMORI, REALITI DAN HARAPAN adalah merupakan nama blog en zulhelmi .Dia seorang insan yang mulia . Yang baik namun dia masih belum yakin betapa saya mengharap sangat jasa baik beliau untuk memasukkan semula rakan baik saya ke dalam UiTM .

Khamis yg lepas , saya sempat menemani sahabat pergi ke UiTM . Tujuan utama adalah untuk membuat rayuan . Pelbagai cara telah kami lakukan . Ada kes di mana rakan yang lain turut disingkirkan . Tapi mereka langsung tidak berbuat ape2 . Sedangkan saya menharap sangat kalau ade mane2 pihak yang membaca blog ni boleh membantu . Kawan saya ni telah melakukan berbagai-bagai cara . Walaupun ye saya mengaku pointer dia tidak seberapa . Tapi kena ingat . Kepandaian tidakn menjamin ape2 . Yang penting niat serta kesungguhan kawan saya itu .

Saya pernah terbaca beberapa naskah buku motivasi . Kalau ye po seseorang itu tak pandai . Tapi kalau dengan sikap seperti yang ditunjukan sahabat saye tersebut . Dia berusaha kuat . Sanggup berulang alik ke UiTM . Sanggup bersenggang mata menghantar email kepada beberapa pihak seperti dean perakaunan di Shah Alam . Saya menghabiskan duit membuat surat sokongan . Sanggup terkejar-kejar untuk mendapatkan surat sokongan daripada pensyarah2 di UiTM . Usaha tersebut perlu dihargai . TOLONGLAH ! Berikanlah dia peluang kedua .

Saya dapat melihat yang dia bersungguh-sungguh untuk ditempatkan semula . Dia seorang pelajar yang pintar . Saya merayu terimalah dia semula :'( Tuan/Puan tidak tahu sepanjang tempoh pengajian di UiTM pelbagai masalah terpaksa dia tempuhi . Sikap rakan sebilik . Bunyi bising , asap rokok , minuman arak . Banyak lagi . Dia pernah memberitahu saya bahawa sebelum ke kelas dia akan membersihkan bilik . Namun sedih pabila dia pulang . Bilik kembali kepada keaadaan yg asal . Berserabut . Tunggang langgang .Bilik adalah tempat untuk merehatkan diri dan adalah merupakan salah satu tempat yang paling sesuai untuk mengulangkaji pelajaran . Tapi dalam keadaan begini . BAYANGKANLAH~

Semenjak peristiwa itu . Dia telah jarang tidur di dalam bilik . Kami terpaksa tidur disurau. TIDUR DISURAU :'( Tanpa beralaskan bantal serta tilam . Diharapkan tuan/puan dapat merasai keperitan yg terpaksa dia hadapi . Walaubagaimanapon , dia seorang yg rajin . Dia tetap mengulangkaji pelajaran . TOLONGLAH !

Tuan/Puan . Setiap ibu mahukan yg terbaik untuk anak2 mereka . Saya yakin ibu sahabat saya tersebut turut sebegitu . Dan saya amat -amat yakin kerana hampir setiap hujung minggu saya akan ke rumah dia . Ibu dia sering mendoakan . Sering menasihati agar belajar dengan bersungguh-sungguh . Ibu dia tidak tahu kesulitan yg terpaksa anak dia hadapi sepanjang proses pembelajaran di UiTM . Saya tak sanggup menghancurkan harapan seorang ibu yang mahukan kejayaan anaknya :(

Saya tak sanggup melihat ibu dia menangis . Sebagai seorang sahabat . Saya yakin saya perlu membantu dia . Saya harap sangat pihak Tuan serta Puan mampu melihat masalah ini dgn lebih dalam . TOLONGLAH BERIKAN DIA PELUANG YG KEDUA

ADA PELAJAR TERSINGKIR NAMUN TIDAK MELAKUKAN APA_APA . SEDANGKAN SAHABAT SAYA INI , DIA TERSINGKIR NAMUN DIA TETAP BERUSAHA UNTUK DITEMPATKAN KESEMULA . PERBERZAAN YG AMAT KETARA

INSYALLAH , BERKAT USAHA DIA NI . SAYA YAKIN DAN BERANI BERKATA DIA MAMPU MEMBAWA BIDANG INI KEPERINGKAT YG LEBIH TINGGI .

SAYA MERAYU . DENGAN SETIAP USAHA YANG DIA LAKUKAN INI . ERM . PERLU DIBERI PELUANG . :'( AMIN AMIN AMIN~

No comments:

Post a Comment