Tuesday, May 3, 2011

KAMI PERLUKAN ILMU !

Assalamualaikum ,
Petang ni aku nak mulakan dengan isu yang aku rasakan dah kritikal kat malaysia nie .
Kenapa  semakin lama semakin ramai bloggers yang gemar tulis tentang gossip ??
Perlukan gossip ?
Pentingkah gossip ?

Sejujurnya aku rasa tak perlulah mencanang sana sini tentang gossip ni.
Apa yang kamu dapat ?
Kalau nak ramai followers pon gunakanlah medium yang sesuai.
Usahakanlah dengan cara yang tersendiri.
Isikanlah dengan entry-entry yang bermanfaat .
Andai kata ingin melahirkan generasi yang berilmu.
Sudahlah dengan gossip !
Aku dah bosan setiap kali blogwalking semakin ramai bloggers tulis pasal artis.
Apa yang pentingnya artis pon aku tak tau.
Semoga kelak berita-berita pasal artis ni akan bantu hampa kelak ^__^

Cukuplah dengan berbagai-bagai program kat TV.
Cukuplah dah ada MELODI. Cukuplah dah ada GALAKSI .Cukuplah dah ada FUHH
(usap-usap dada)
Andai kata gossip tu adalah sebenarnya fitnah. Dimana sumber kebenarannya belum diketahui.
Anda dah memandai-mandai post sana post sini.
Bayangkan dosa berangkai yang akan kita dapat ?


Sejujurnya aku lebih gemar bloggers yang lebih menetengahkan entry-enrty yang lebih ke arah keilmuan.
Bukan sekadar mengisi masa lapang . Macam-macam ilmu aku dapat.

P/s: Islam menyeru umatnya untuk menuntut ilmu dan berdakwah :)
       Tidak berniat jahat . Tidak belagak baik . Sekadar teguran sesama Islam ^__^


2 comments:

  1. alhamdulillah =D
    semoga ko kekal kan ape yg ko cakapkan ni k .
    aku sokong niat baik ko .
    blog ko pun entry yg paling famous MISZ NINA KAHWIN , 10 PERKAHWINAN ARTIS PALING HOT DI MALAYSIA . harap ko tak buat dh . chill ^.^

    ReplyDelete
  2. haha . okay2 . ak dah insaf dh ^^
    lps ni marilah sama2 kita muhasabah diri naa.
    ko pon ckup2 la pasal artis.
    bayangkanlah dosa yang bakal kita dpt ?
    nauzzubillah :)

    ReplyDelete